Att ha fyllt år och umgåtts med fina familjen

14 Okt

Födelsedag M 2Foton Elvan

Vem blir inte glad för ett fång röda rosor? Jag blev så glad att jag inte kunde bestämma mig för vad jag skulle ställa dem :) Otroligt vackra! Så trevligt att träffa hela, fina familjen och bara umgås med varandra för en gång skull, det är väldigt sällan man samlas och verkligen hinner sitta ner och prata. Vi började med lite olika ostar och vin , sedan  åt vi Pulled Pork med lite olika tillbehör såsom sallad, avocado, hemgjorda pommes, tomater, crème fraîche, majs och syltad rödlök. Kan verkligen rekommenderas! Tårtan gjorde jag efter detta recept och den kan jag också rekommendera! Enkel att göra även om det inte verkar så, dock var den allra godast samma dag.

Födelsedag MFoton Marie Elisabeth

Jag har känt mig lite halvsjuk i ett par veckors tid och på natten mellan fredagen och lördagen bröt det ut. Frös och hade megaont i halsen och huvudet men är man anmäld så är man……bita ihop och härda ut, ja det är man van vid som hästtjej.

Lördagen ägnade vi åt hopptävling, det gick fantastiskt bra. Ett nedslag i varje klass (0,90 samt 1 m) men det hade lika gärna kunnat varit felfritt. Inget stort bekymmer, för två månader sedan gick hästen (Twisten) inte över en bom på marken, här snackar vi utvecklingskurva. Dock ligger det oerhört mycket hårt och målmedvetet arbete bakom.

På kvällen åkte vi med makens systers och hennes familj för att äta på favvostället och därefter gå på The Tribute Show, Abba, Beatles, Elvis och Queen, måste säga att de var helt otroliga. Tyvärr smakade maten inte som den brukar och jag frös mig igenom föreställningen, så tråkigt!

Nåväl, ny vecka och nya utmaningar! Nu kör vi!

Kommentera

